Dziś, jak zapowiadałam - poradnik.
SPIS TREŚCI PORADNIKA
1.Dziennik
2.Wiza
3.Kultura
4.Umiejętności związane z otoczeniami wakacyjnymi.
5.Grobowce
6.Mumia
1. Dziennik.
Kiedy znajdziemy się już w otoczeniu wakacyjnym wejdźmy w okazje. Na 3. pozycji jest nasz dziennik podróży. Klikając na niego pojawia nam się informacje o ilości odkrytych grobowców, zebranych reliktów i poziom wizy. Poziom wizy jest inny w każdych z trzech wakacyjnych lokacji. Jak zdobyć punkty poziomu wizy? Co nam dają punkty wizy? Oto odpowiedzi na podane pytania.
2. Wiza.
- Jak zdobyć punkty poziomu wizy?
Klikamy na tablicę w bazie wypadowej i "szukamy przygód". Pojawi nam się parę okazji. Możemy podjąć się tylko jednej na raz. Najbardziej opłaca się [według mnie] wybieranie przygód związanych ze znalezieniem jakichś metali, robaków itp.. Dlaczego? Eksplorowanie grobowców zajmuje dużo czasu, co prawda otrzymuje się więcej punktów wizy, ale mniej więcej wychodzi podobnie jakbyśmy podjeli się okazji szukania. Zależy też do jakiego poziomu okazji chcesz dojść. Możesz zrezygnować - jeśli chcesz - w każdej chwili. Kolejny plus takich przygód to pojawianie się punktów na mapie które pozwolą znaleźć nam dany metal w niedługim czasie.
Ja, wypełniałam okazję dotyczącą metali, dostałam parę punktów wizy za to że znalazłam metale i zameldowałam się u jakiegoś sima. Przygoda bardziej się rozwinęła. Miałam 'znaleźć' relikty, ale możemy przecież pójść na targ w Shang Simla [lub w innej lokacji] i je kupić. Może nam się zwrócić. Przecież przez wykonywanie okazji dostajemy między innymi - punkty wizy, - antyczne monety, - simoleony. W kolejnej części mojej okazji miałam poprosić mieszkańców by gasili światła w nocy. Niestety, jest to moment, który według mnie zajmuje najwięcej czasu. Trzeba się z nimi zaprzyjaźnić.
- Co nam daje wiza?
Poziom wizy wzrasta. Dzięki niemu możemy kupić niektóre obiekty -u handlarza- za antyczne monety, czy pojechać na nieco dłuższe wakacje :-).
3. Kultura.
Każde z otoczeń reprezentuje inną kulturę. Al Simhara - Egipt, Shang Simla - Chiny, a Champ Les Sims - Francję. Różnią się one nieco ubiorem, klimatem, umiejętnościami jakie możemy specjalnie nabywać dzięki przedmiotom z lokacji, itp. . W każdej z trzech kultur można nauczyć się piosenek związanych z miejscem.
4. Umiejętności związane z otoczeniami wakacyjnymi.
Niektóre umiejętności można zdobyć będąc w określonych otoczeniach wakacyjnych.
4.1
Sim fu - sztuka walki którą rozwijać możesz w Shang Simla. Wraz ze wzrostem tej umiejętności pojawią się dodatkowe opcje jak : medytacja, a z tym także teleportacja; odblokowują się nowe pasy [ biały, żółty, pomarańczowy, zielony, niebieski, brązowy, czarny, złoty ]. Sim fu możemy trenować na manekinie, łamaczu desek lub czytać o nim w specjalnych książkach. Możemy także organizować sparingi. Nastrójniki związane z umiejętnością to : Zen [pozytywne], Zraniona dłoń [negatywne], Grzyb Medytacyjny [pozytywne].
4.2
Wyrabianie nektaru - możesz rozwinąć tą umiejętność w Champ Les Sims. Używając specjalnej maszyny tworzymy nektar. Wraz ze wzrostem umiejętności nektar jest coraz lepszy. Nastrójniki związane z umiejętnością to: Ma nudności [negatywne], Okropny Aromat [negatywne], Pełny Życia [pozytywne], Oszałamiający aromat [pozytywne], Idealna Równowaga [pozytywne], Energia Cukru [pozytywne], Fantastyczny Finisz [pozytywne], Bogata Złożoność [pozytywne].
4.3
Fotografowanie - umiejętność jaką możesz rozwinąć w Al Simharze. Można też ją znaleźć w późniejszym dodatku Studenckie Życie. Z tą umiejętnością jest związane cecha 'Oko fotografa'. Można się nauczyć fotografowania przez podręcznik lub robienie zdjęć aparatem.
4.4
Zaklinanie węży - umiejętność ukryta, którą można nabyć w Al Simharze. Potrzebny nam do tego kosz do zaklinania węży w który zaopatrzymy się na targu w tym właśnie otoczeniu.
4.5
Usuwanie kamieni/gruzu - umiejętność ukryta, której wzrost powoduje szybsze usuwanie sterty kamieni, czyli przeszkód znajdujących się w grobowcach.
5. Grobowce.
Czyli miejsca, które przeszukujemy w celu znalezienia skarbów lub wykonania jakiejś okazji. Jest to rodzaj parceli. Niestety możemy się tu napotkać na pułapki różnego typu. Grobowce możemy podzielić na ukryte i widoczne. Widoczne - ich ikonki znajdują się na mapie i są oznaczone jako grobowce. Ukryte - nie mają ikonki na mapie lub nie są oznaczone jako typowe grobowce. Przykład takiego miejsca to nektarnia w Champ Les Sims.
5.1
Pułapki - znajdują się w grobowcach. Niektóre uniemożliwiają przejście, ich głównym celem jest zatrzymanie sima i powstrzymanie go przed odkryciem skarbów i przejściu w dalsze rejony parceli. Wyróżniamy 4 typy pułapek :
-Elektryczna - powoduje osmalenie sima i porażenie go prądem. Możliwe jest także omdlenie sima.
-Ogniowa - nasz sim zacznie się palić. Ogień możemy łatwo ugasić w wodach znajdujących się w grobowcu. Możemy także najpierw spowodować, że nasz sim będzie przemoczony i przejść przez pułapkę ogniową bez szwanku dezaktywując ją.
-Parowa - gdy nasz sim przez nią przejdzie uzyskuje nastrójnik przemoczony co bardzo pomaga w pozbyciu się pułapki ogniowej.
-Strzałkowa - powoduje omdlenie sima.
6. Mumia.
Rasa sima zamieszkującego wnętrza grobowca. Możemy je spotkać w Al Simharze, Champ Les Sims i Shang Simla. Mumia może rzucić na naszego sima klątwę, którą można odczarować w Sfinksie. Jest możliwość przywołania mumii do naszego domu przy pomocy sarkofagu. By pozbyć się mumii (odwrócić jej uwagę) można użyć przekąsek mumii dostępnych u handlarza obiektów przygodowych(specjalnych).
6.1
Jak zostać mumią?
-Mumią można zostać przy pomocy Przeklętego Sarkofagu Królów. Kiedy się w nim prześpimy stajemy się mumią. Nie za każdym razem się to udaje, należy to powtarzać aż do skutku.
-W dodatku Nie Z Tego Świata pojawia się butelkowana klątwa mumii. Po jej użyciu stajemy się mumią. Można ją kupić w sklepie z eliksirami.
6.2
Jak stać się ponownie simem?
-Wystarczy przespać się w Błogosławionym Sarkofagu Królów.
-Wystarczy medytować w Sfinksie kilka godzin przy posągu Spokoju Duszy.
-Kupić w sklepie z eliksirami silny eliksir uzdrowienia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz